INTEGRITETSPOLICY


Hur behandlar vi din personliga information?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Här beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.
Vi hoppas att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla hos oss.

GDPR - Dina Rättigheter

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018.
Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in så lite information som möjligt. Den information vi samlar in är den information som krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning).

När du betalar med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server.

Dessutom behöver vi så klart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Den informationen måste vi delge vår postpartner för att de ska kunna skicka paketet till dig.

Ska vi skicka spårbart så krävs det att vi skickar över den informationen till deras system så de kan maila eller skicka sms till dig om ditt paket.

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig om du begärt det. Vill du inte längre ha information från oss så kan du enkelt via en länk i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då inte bli kontaktad av oss igen.

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. Du kan skapa konto på www.Healizing.se/registrering och se dina tidigare beställningar.

Ta bort din information från vår databas

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på info@healizing.se

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.
Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa. 

  • PayPal - om du betalar med PayPal
  • Klarna för fakturering 
  • Stripe för banköverföring eller kortbetalning 
  • Sparbanken - om du betalar direkt till oss. 

  • Posten - om vi skickar din leverans med spårningsbart med Posten
  • Dhl - om vi skickar din leverans spårningsbart med Dhl
  • Gmail - mailhanteringssystem
  • Google - spårningsuppgifter för trafikanalys
  • Trustpilot - system för utvärdering av vår tjänst


Postnord, Dhl

När vi skickar ditt paket spårbart så översänder vi den data vår partner behöver för att kunna fullgöra leverans till dig.
Det är adress, e-mail och telefonnummer. Den informationen kan stå på utsidan av paketet för att brevbärare mm ska kunna kontakta dig vid problem/frågor.


Gmail

Vi använder e-post för vår kundservice och ordermail. När du mailar till info@Healizing.se är det alltså Googles e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 6 månader efter att vi mottagit dem. 

Cookies

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänster "Google Analytics" och "Google Remarketing". Även dessa tjänster använder cookies. Här kan du läsa mer om vad det betyder för dig.

Delning och överföring av personuppgifter

Vi är väldigt restriktiva med att dela dina personuppgifter med annan aktör. Vi säljer aldrig dina uppgifter till tredje part eller ger tredje part tillgång till dom utan syfte.

Personuppgifter kan komma att överföras för nödvändig behandling till andra företag som vi samarbetar med. Det kan vara Google och Facebook när det gäller marknadsföring digitalt, tryckerier och mediebyråer när det gäller print och distribution av fysisk marknadsföring.

När vi delar personuppgifter med tredje part skall de behandlas på bästa sätt och endast användas för ändamålet och inte spridas vidare.

Personuppgifter behandlas exempelvis för att:

Visa relevanta produktrekommendationer, ge förslag på inköpslistor, påminna om kvarglömda/övergivna digitala varukorgar eller spara shoppinglistor för att förenkla framtida köp eller liknande åtgärder.

Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut att dela med oss av information.

Dina rättigheter

Du har flera rättigheter i och med GDPR. Vi har alltid respekterat våra kunder så för oss spelar det inte så stor roll förutom att det nu är lagkrav.
Du har rätt att bli bortglömd/raderad.
Du har rätt till registerutdrag.
Du har rätt att få eventuella uppgifter rättade.
Du har rätt till dataportabilitet.
Du har rätt att återkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter.
Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av personuppgifter till Datainspektionen.